Tampereen keikka on nyt takana. Aamulla Hannele siskontyttöineen nappas mut ja Tuuban mukaan ja eikun menoks. Mukana myös showdogit Rusina ja Chili.

Tuuba käyttäytyi tosi nätisti ja pysyi hyvin asennossa. Hiukan herra yritti peruutella, kun tuomari tuli lääppimään. Yöks, tyttöpöpöjä. ;) Liikkeessä yritti peitsata tosi paljon ja mä en handlannut kunnolla. Annoin remmin olla liian löysällä ja Tuuban kulkea liian löysästi ja vapaasti. Heh, kyllä mä vielä joskus tän homman opin...

Tuloksena siis Jun EH, Juk4. Junnu-uroksissa meidän seurana oli Pennydale Daredevil ja kaksi Tajmadoran koiraa, toinen P-pentueesta ja toinen K-pentueesta (nimiä en valitettavasti muista.

Tuomarina oli Ann Ingram Irlannista ja tällaiset oli kommentit Tuubasta:

Masculine dog of very good type. Well balanced head, but would prefer broader scull. A little loose in elbows. Good body. Tends to loose his topline a little. A litlle too angulated in his quarters. Moves very well with good carriage.

Mun mielestä aivan hyvä ja osuva arvostelu. Tuuba, mun pikku puikulapää. :) Noita kyynärpää ja kulmausjuttuja en ollut aikaisemmin tiedostanut. Yllätyksenä mulle tuli se, ettei tuomari kysynyt ollenkaan ikää. :o Junioriluokassa kun sillä muutamankin kuukauden ikäerolla on niin suuri merkitys...

 

Oon myös tullut siihen päätökseen, että tänä keväänä Tuuban turkki lyhenee tuntuvasti. Nyt pyörittelen kahta vaihtoehtoa mielessäni:

A) Mennään vielä huhtikuussa Vaasan KV-näyttelyyn ja sitten lyhennetään saksilla show-osio ainakin puoleen nykyisestä.

B) Tässä lähipäivinä aivan extempore vetäsen Tuuban aivan nakuksi (Tää houkuttelis nyt niin kovaa: kurakelit on tulossa, takkuvaihe on pahimmillaan, Tuuba kehittyis sitten turkin kasvaessa näyttelyvalmiiksi)

Saas nähdä, mitä tapahtuu... :D