Viime viikonloppuna kisattiin Tuuban kanssa Janakkalassa ja tänä viikonloppuna Turussa. Mulla ei ole ollut minkäänlaist innostusta kisaamiseen ja kisapäivinä on ollut kaikin puolin huono fiilis. Ja tulostasokin on ollut sen mukaista: 5, HYL, HYL, HYL, 5, HYL (tai suurinpiirtein noin).

Janakkalassa olin hieman huonovointinen edellisen illan valvomisesta ja muutamasta punaviinilasillisesta. Aamulla jo ärsytti, eikä olisi pitänyt lähteä. Radoilla pulssi tykytti miljoonaa ja rataantutustumisessa en löytänyt minkäänlaisia ratkaisuja radalle ja suunnittelemani ohjauskuviot olivat yksinkertaisesti huonot. Ykkösoppina, ettei pidä nauttia viiniä kisoja edeltävänä iltana. 

ATT:n kisoissa olin muuten oikein freesi, mutta henkisesti ei ollut lainkaan keskittymistä tai kiinnostusta. Tuli myös meidän kisauran ekat kontaktivirheet; B-radalta ilmeisesti puomin ylöstulo (tai alastulo, katsoin kuitenkin, että olisi ottanut alastulon), C-radalla hyppäsi neljännen esteen eli A:n alastulon törkeästi ja virheellisesti. Otin A:n uudestaan kunnon kontaktilla ja tuomarin ohjeiden mukaan livistettiin pois radalta kontaktien treenaamisen vuoksi. Näitä kontaktivirheitä olen tässä koko ajan odotellut, kun olen antanut kisoissa Tuuban niin törkeästi varastaa kontakteilta. Oma vikani. Pääni ei vain kestä odottaa ja vaatia loppuun asti, vaan haluan päästä äkkiä eteenpäin. Puuh, Mutrun kanssa en toista tätä virhettä.

Nyt taidan jäädä Tuuban kanssa kuukauden mittaiselle kisatauolle. Otan vähemmän ratatreeniä ja palaan parantamaan perustekniikkaa, kuten niitä kontakteja. ;)

Ostin juuri kaksi mielenkiintoista kirjaa: Mea Salon "Hellaton kokki" ja Riikka Lahden "BARF - raakaravinto käytännössä". Ihmisten raakaruokailusta olen jo lukenut ja nyt olisi tarkoitus siirtyä tuon BARF-kirjan pariin. Olisi aika ihanaa lisätä omaa ja koirien energiaa ja hyvinvointia oikean ja herkullisen ruoan avulla. Vielä kun saisi tähän kämppään kunnon pakastimen... :)