Oon jo jonkin aikaa miettinyt näitä pentutehtailujuttuja. Kuitenkin jostain kumman syystä olen mielessäni päätynyt siihen tulokseen, ettei kukaan voi olla niin typerä, että ajautuisi hyödyntämään tämän toiminnan tuloksia. Olen tainnut olla kovinkin väärässä ja hyvin naiivi sekä typerä.

Juttelin eilen työkaverini kanssa ja hän kertoi kaverinsa ottaneen kääpiövillakoiran pennun. Siinä sitten juttelimme asiasta, mutta yllättäen työkaverini mainitsi pennun olevan vasta 6-viikkoinen ja silti jo uudessa kodissaan. Minä siinä olen sitten aivan äimän käkenä, että anteeksi mitä!!!!! Ja sitten saankin kuulla hiukan lisää tämän pennun taustasta: pentu on ostettu lehti-ilmoituksen perusteella. Pentu on Tallinnasta kotoisin, mutta kaveri "sai" hakea sen täältä jostain päin Suomea. Eli tyyppi ei ole edes nähnyt millaisista oloista kumppaninsa sai. Pentu on rekisteröimätön: silkka "vahinkopentu", siksi sen saikin hakea niin nuorena. Just joo. Mitäköhän sairauksia pennun vanhemmillakin mahtaa olla? Lienevätkö isä ja tytär tai sisko ja veli. Hmph. Rekisteröimättömyydestään huolimatta pentu maksoi 700 euroa.

Suututtaa niin kovasti. Mutta takerrun tähän kommenttiin: "No, tärkeintähän on, että pennusta tulee hyvä kotikoira." Niin, mitä väliä sillä on, millaisissa olosuhteissa pennun emä joutuu elämään. Ihmiset hyvät, edes hiukan yritystä peliin muidenkin puolesta!!! :(